torsdag, januari 28, 2010

Living large

Idag gjorde jag en tung investering. En klippning för en mindre förmögenhet stog på inköpslistan. By Barda-salongen (ja, Jean Pierre) i stekarkvarteren stog för frisören (Farsan vrider sig nog nu ;-) ). Ett tips jag fått från en pålitlig källa. Jag blev några gram lättare men ett par snäpp hetare, bra deal, jag är helnöjd, vilket jag sällan är efter ett besök hos barberaren. Man får vad man betalar för!
Supermotiverad kom jag hem för ett planerat 4x4 min på trainern. Det första sedan Mallis. Här om dagen klämde jag en fyra på 400 W. Därmed var ribban satt.
Det blev enligt följande. Jag tog långa pauser. Varför? - för jag kan! ;-)
400, 370, 350, 350. Slutpulsar 187, 187, 181, 182. Mitt max är 200.
Aldrig... Aldrig nånsin har jag presterat så bra på en trainer. Watt-talen är inte sanna, men tidigare har jag som bäst kört typ 4x 340 W men inte med så hög puls. Från den andra intervallen krampade vaderna och jag tänkte lägga ner ett flertal gånger, men malde på. Jag får aldrig kramp i vaderna vid cykling - slutsats?
Det har känts bra senaste veckan. I bassängen är jag rejält på gång, det känns som jag är nere på mina tidsmål för IM-simningen redan nu. Cyklingen är ju superbra redan. Löpning har känts kanon den också även fast den är svår att utvärdera i snömodden. Vikten är bra, fettprocenten också. Inget är dåligt!
Pulskurvan
En bild från Galilea på Mallis, för känslan!
//Magnus

3 kommentarer:

  1. Härligt att det går bra. Såna där Mallisbilder får mig alltid att drömma om serpentiner.
    /J

    SvaraRadera
  2. Formtopp redan nu? eller hur bra ska du bli?
    /Patrik

    SvaraRadera
  3. Det känns som formen är på topp i alla fall, men självklart strävar jag efter att bli bättre. Viktigt att hålla skador och sjukdomar borta bara.
    /M

    SvaraRadera