lördag, januari 02, 2010

Working on a dream

Då var Hellriders vid rodret igen (Magnus). Idag bjöd vi Fredrik på en 25-milare, vilket är nytt distansrekord för den "unga" bergsgeten - grattis! Olle valde att cykla ensam upp till Soller, men han fick ihop 13-14 mil på egen hand.
Dagens tur gick enligt länken: västkust-ostkust t/r.
Egentligen var det inte så mycket sevärdheter, förutom när vi var på ostkusten. På vägen dit hade vi medvind och på vissa ställen kunde vi ligga å steka på i 50 km/h. Det är grymt med lagtempo. Vädret var fantastiskt då solen sken hela dagen. Vi hade matpaus på kusten, där vi serverades färsk fisk som smakade fantastiskt. Det var lite vårkänsla på uteserveringen, inte illa i januari. Det var 13 mil dit och nästan 12 hem. Sista 1,5 milen fick vi cykla i mörker, men som dom scouterna vi är så hade vi lampor med oss.
Nu har jag kommit upp i 98 mil på dessa 5 heldagar och 2 halvdagar, vi får se hur många till det blir dom sista två dagarna.
Som vanligt lite bilder från dagen, även en film längst ner.
Fredrik längs stranden på ostkusten
Matte på densamma
Fredrik förenar nytta med nöje
Jag gnider mig mot cykeln
Längre österut kan man inte komma på Mallis
Kusten
Dagens lunch
En film på hur borrandet kan se ut, svagt motlut, 38 km/h

4 kommentarer:

  1. Vägen från Petra till korsningen med Ma-12 är helt magisk.
    En riktig bombarväg

    SvaraRadera
  2. Oj vad mulligt! Blir alldeles tårögd när jag inser att jag inte kommer åka till mallis i år heller... :(

    SvaraRadera
  3. Fina Quads på tredje bilden nerifrån :)

    SvaraRadera
  4. Josefin: Jag säger ju att cykling is the shit ;-)

    SvaraRadera