torsdag, januari 21, 2010

Hur går det med träningen då?

Bruschan klämde ur sig frågan härom dagen, eftersom jag inte varit hemma så mycket senaste tiden pga att en söt tjej fått mig på fall... Typiskt! :-)
- Det går bra! svarade jag.
Sedan Mallis har jag tränat på bra.
mån 11/1 , sim + styrka
tis, styrka + innebandy 2 tim
ons, sim + cykel och benrehab
tors, vila
fre, sim + styrka
lör, löpning intervaller
sön, distanslöp 1:40 h.
mån, sim + styrka
tis, cykelintervaller 5x30 sek all out + innebandy
ons, sim + benstyrka/rehab.
OSV... förhoppningsvis!
Det känns riktigt bra, Mallisresan boostade flåset och allt känns lättare. Dock saknar jag dom tunga benpassen som jag inte kan köra pga knäet, men rehaben gör det bättre för varje dag och i helgen ska jag testa det. Löpningen känns kanon trots att jag inte kört så mycket, men nu i januari och februari ska jag fokusera lite på det. Mina planerade superveckor med löpning blir nog inte av.
Motivationen är på topp just nu, simpassen på morgnarna blir roligare och roligare. Hoppas våren kommer snabbt i år.
Konkreta mål för 2010
Sthlm marathon under 2:50 = 40 min/ mil
Kalmar triathlon under 9:30 med en cykling på 4:45 och en topp 10 placering i momentet.
Wish me luck!
/Magnus

4 kommentarer:

  1. Kul med konkreta mål. Kan förstå att mallistrippen gav en boost. Det var ju ett rätt hyffsat schema ni hade där.
    Kör så det ryker!
    /J

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du lyckas, du får säga till om du vill ha en hejarklack på Stockholmsmaran.
    Fia är den finaste tjejen jag känner, ta hand om henne väl.
    /Johan

    SvaraRadera
  3. Vad har brosan för mål?

    fantomen

    SvaraRadera
  4. En hejarklack på maran vore ju grymt peppande. Södermälarstrand på andra varvet är riktigt tungt.

    /Magnus

    SvaraRadera