tisdag, december 22, 2009

Trainer är inte jätteroligt!

I dag körde jag åter igen ett ostrukturerat trainerpass. Det har blivit 6-7 st de senaste två veckorna. Eftersom det är så fantastistk roligt så har jag bestämt att jag inte får köra mer än 45 minuter per gång. I dag blev det 4 pulstoppar. Den första och andra körde jag några minuter på 200 w. Sedan ökade jag 20 watt var 30:e sekund. Slutade någonstans kring 380-400 w utan att vara helt slutkörd. Den tredje och fjärde körde jag från stillastående med motståndet inställt på 500 watt. Körde 1 minut på det motståndet. Fram till 35-40 sek var det ganska lätt. Sedan kom den härliga smärtan i benen. Då var det bara att härda ut. Speciellt den sista var riktigt jobbig i slutet. Nedan är dagens pulskurva. God Jul alla cykelnördar! 3 dagar till Mallis /Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar