tisdag, december 29, 2009

The beat goes on

Ännu en cykeldag till ända. Vi har cyklat strax nedanför dom riktiga bergen, så det har varit en blandad etapp, dock med väldigt lite sevärdheter eftersom vi inte varit vid kusten eller på höga toppar. Idag hade vi även Olof med oss som anslöt till gänget igår kväll. Han representerar Stockholm city triathlon precis som Fredrik. Vilket innebär att Sveriges största triathlonklubb och Sveriges minsta cykelsällskap delar ett hotellrum. Det är trångt, luktar inte hallon men trevligt. Lite omkläddningsrums-känsla kan man säga.

Det var i alla fall varmt idag, 18-19 grader skulle jag tippa, kortärmad fungerade utmärkt. Fredrik var som vanligt sugen på utmaningar och låg i så fort det gick uppför. Jag hängde på honom uppför Col de Orient och snodde skylten med en 20 meters spurt. Även ortsskylten tog jag efter en kortare utförskörning. Idag slutade det 4-2-2 Magnus, Fredrik, Mattias. Jag kör därmed i grönt. Fredrik kör i prickigt eftersom han är den enda som kör i alla uppförsbackar. Olof hade en förkylning dagarna före sin resa och vek av efter fikan i Bunyola för att ta kortaste vägen hem, lustigt nog så var han inte på hotellet när vi kom, inte cykeln heller. 10 minuter efter oss kom han hem eftersom han fick problem med navigeringen. 12 mil slutade den långa rundan på.

Nu har vi ätit, duschat, vilat, ätit. I morgon väntar kuststräckan som är bedårande vackert. Nedan lite bilder från dagen.

Backen i Galilea, kanske mellan 20 och 25 % lutning

Där uppe bor inga pizzabagare i alla fall
Ingen ville fota fotografen, förutom fotografen själv
Bruschan
Fredrik och Olof i början av dagen
Häftiga berg med helt vertikala väggar
Mina hjälpryttare
Müsli någon?
Olof är nöjd över att ha slutit upp med dom hårda killarna

Höres!

Magnus

3 kommentarer:

  1. Ännu en hård dag på jobbet. Imorgon hoppas jag på lite mer hjälp från min stallkamrat Olle. Det börjar bli jobbigt med att försöka knäcka bröderna på egen hand. Sista bilden är underbar. Några timmar på sadeln kan verkligen plocka fram ens rätta jag.

    /Bergakungen

    SvaraRadera
  2. Jag blir gråtmild av att se bilder från Galilea. det är så vackert där nere...

    Cykla försiktigt !

    -Skogling

    SvaraRadera
  3. Det var 13minus i morse på min temometer, jag skulle ge ganska mycket för att byta plats med er just nu :)

    SvaraRadera