lördag, april 03, 2010

Jesus kan inte ha haft det så illa

Han fick ju vila efter långfredagen (eller hur sagan nu gick). Själv har jag kränkt och plågat mig själv 3 dagar i rad.
I torsdags läste jag om Emil Wingstedt, en grym orienterare som med hjälp av de norska forskarna som rekommenderar 4x4 min intervaller, höjde sitt testvärde från 73,5 via 77 till 80 ml/kg, genom två stenhårda intervallomgångar. Min kollega som tipsade mig om Wingstedt sa att han kört 9 intervallpass på en vecka. I mina öron omänskligt! Mina källor är knapphändiga men scenariot är inte osannolikt alls.
Jag hade bestämt att träna mycket över påsken och tog beslutet att satsa på många intervallpass eftersom låååångfredagen skulle ägnas åt kränkarcykling.
I torsdags blev jag även quarter pro, får bara jobba 75% i april och maj. Eftersom glaset är halvfullt ser jag fördelarna och tar tillfället i akt och tränar lite mer, lite hårdare.
Torsdag, löpning med 4x1 km intervaller, 3.15 i snitt. Totalt 10,5 km.
Fredag, cykling med Happymtb. "Cranked" var ordet. En kul sak var Nya-zeeländaren Steve som var med. På andra intervallen låg jag först i en backe, sen gick han om mig varpå jag svarade och ryckte ifrån gruppen i hopp om att få med mig några, men icke, blev solo. Körde totalt slut mig under 1-2 minuter och det kändes som jag andades genom ett sugrör. På tillbakavägen rullade Steve upp och frågade:
- You like to hurt, right?
Påskafton, simning på förmiddagen, körde 3x200 m hårt, första gick på 3.10 vilket jag är väldigt nöjd med. Sista 3.25.
Eftermiddagen ägnades åt att cykla Kungsängen-Skokloster t/r. Magiskt väder idag. Lade in 5x5 min intervaller där hastigheten var bra pulsen relativt låg men benen sura och plågade så nånting gav det i alla fall. 2.15 solocykling.
Imorn distanssiming på förmiddagen sen kolla cykel på Eurosport, hoppas Vacchi är tillbaka. Pallar inte med stolpskottet som surrat senaste två helgerna. Sen blir det löpintervaller på kvällen.
CRANKED
/ Quarter Pro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar