lördag, april 10, 2010

Hårt långpass

Sprang idag Vällingby Marathon, dock inte hela. Planen var att springa 30km hårt och sen kanske fullfölja om inte smärtan blev för stor. Problemet är att det sliter så mycket och att träningen närmaste veckorna blir lidande. Och nästa helg är det duathlontävling i cupen, och det är högre prioriterat.
Nu valde jag att gå med dom snabbaste vilket innebar strax under 38 min/mil. Jag funderade lite under loppets gång. Kanske köra halva och sen slå av och träna smärttålighet... Nu valde jag att köra halva och med 3-4 km kvar ökade jag litegrann, då hade vi en kille ca 300 m framför, sen var vi 4 gubbar. Jag talade om att jag skulle köra halva och ökade farten, blev ensam och tog in hälften på han framför. Gjorde halvmaran på 1:19.05 utan slutspurt. I höstas gjorde jag Sthlm halvmarathon på 1:19.04. Därmed är jag i bra form så här tidigt på säsongen - all good!
/Magnus

1 kommentar:

  1. Oj bra kutat. Men hör det inte till tradition att grädda på sig under en halvmara? Det har jag sett på internet.
    /J

    SvaraRadera