tisdag, mars 30, 2010

Bula i brallan

Dagens runda blev 22 km. Första 6 km var Sofia med. Igår var hon med både på simningen och löpintervallerna. Hon håller på komma igång med löpandet efter lite ryggproblem, som världens bästa sjukgymnast har ordnat rehabiliteringen av. Det har gått bra för nu kan hon ju springa, vilket är jättekul så man kan få sällskap.
När jag kom hem var maten lagad, fan vad bra jag har det! (i helgen skötte jag maten, bara så ni vet ;-) )
Hon är anledningen till att träningen går grymt bra och att jag känner mig great!
Det var faktiskt trötta ben från start idag, men man kan inte missa att springa i det underbara vädret som är nu. Körde 3 km snabbt på 3:50 fart. På hela rundan blev snittet 5 min /km inkl korta pauser. Helt okej, men är trött och sliten nu.
Om gårdagens pass motsvarar 1 mil så kanske en totalvecka på 10 mil inte är omöjlig.
Sa jag att jag styrketränade överkroppen innan löpningen? Two-a-days is the shit!
I morgon - simning, upp 5:30 (guess who's coming with?)
/Magnus

2 kommentarer:

  1. Härligt! Se till att vara riktigt övertränad till imorgon så jag har en chans. :)

    SvaraRadera
  2. I veckan kommer värmen, förhoppningsvis sommaren med den!
    Skönt att se att du rastar Fia, är lite avundsjuk hur långt du springer men det är ju bara att lägga ner, skulle dö efter nån km i din takt:)

    SvaraRadera