söndag, april 18, 2010

Väsby duathlon

Då var den riktiga tävlingspremiären avklarad. Första tävlingen i duathlon-cupen http://www.duathlon.se
Formen är god och cykeln upphottad med nya hjulen. Dessa testade jag i onsdags på Smack-serien, det gick skapligt men fick ändå rådäng av de som kan det här med tempo-cykling.
Igår var det 5-20-2,5 km som gällde. Jag växlade som tvåa ut på cyklingen men blev ganska väntat omcyklad av David Näsvik (3:a i Kalmar 2009). Jag höll i alla fall resten av konkurrenterna bakom mig och kunde med god marginal springa in som trea. Enbart slagen av Fredrik Swahn som är bäst i Sverige på duathlon och David Näsvik som är en av Sveriges bästa triathleter. Jag höll ihop bra på alla momenten, sista löpning började tungt men det släppte mot slutet, vilket bådar gott inför framtida triathlontävlingar.
Bilder
/ Magnus

2 kommentarer: