måndag, november 30, 2009

Time to be great!

Nu är jag igång med träningen på allvar. Det blev en lång första dag. 05:30 ringde klockan i morse (visste inte ens att man kunde ställa larmet med den sifferkombinationen), hade sovit uruselt, men upp steg jag. Hällde i mig protein och kaffe sen bar det iväg till simhallen. Det var ett härligt lugn där som jag inte upplevt tidigare. Jag drog några kallsupar och plaskade en stund, det var inte superkul men jag måste.

Strax efter åtta var jag på jobbet. Eftersom jag är handledare åt en sjukgymnaststudent så får man skärpa sig lite extra. Vid tre befann jag mig i Huddinge för att plugga med min studiegrupp. Vi har en fruktansvärt tråkig uppgift i kvalitativ forskningsmetodik, sitta och bearbeta en intervju. Sa nån kaffe!?

Trött i kropp, knopp och själ så var jag inte särskilt tänd på att riva av ett benpass, men jag drack min magidryck "Rage" och värmde upp ganska länge sen gick det som en dans. Har blivit mycket starkare och uthålligare i benen senaste 10 veckorna. Knäböj, marklyft, utfall, uppkliv och upphopp.

Sen bar det av in till stan där jag träffade en kompis och kollega som hade ordnat så vi skulle få mäta kroppsfett-procent i en Bod pod. En tillförlitlig metod. När mina siffror kom upp lät det donk, donk, DONK. Det var tre hakor som slog i marken, den sista var min egen. 7,8% stog det. 180 cm lång och 80,4 kg tung. Jag trodde jag låg kring 13-14 nu när det är off season. Dock diskuterade vi lite och jag hade dels ätit strax före och sen tränat lite för tätt inpå så testledaren tippade på 10%. Fortfarande förvånansvärt lågt tycker jag. I somras kan jag i så fall vart nere på 6-7%, då var jag riktigt mager men mådde toppen. Egentligen ganska oviktiga siffror men det är i alla fall kul att ha en referens.

Nu ska det sovas, ända till 08:00. I morgon kväll väntar två nya träningspass, SWEET!

/Magnus

2 kommentarer:

  1. du är galen som orkar vara vaken till 23:07!!! jag stupar 21:20... (börjat med intervallveckor nu, 15s/15s i 8min x 3 på trainer imorse. smärta..)

    SvaraRadera