tisdag, november 17, 2009

Skön dag!

Sitter i skolan nere i Huddinge. Efter tre dagars intensivt pluggande och dagens seminarium fick jag en liten belöning. Jag bestämde mig för att kika in studentgymmet. Sist jag kollade in det, för snart 3 år sen var det inte särskilt lockande att träna. Döm om min förvåning när allt jag saknat under höstens träning finns just här och i helt okej lokaler. Fri stång för knäböj, bra placerad framför spegel. Dipsställning, chinsräcke och tillräckligt tunga hantlar. Samt all balans- och stabilitetsutrustning jag behöver. Allt detta i ett avskilt rum från maskinerna. Bäst av allt, det är gratis. Enda nackdelen är att det är en bit att åka, dock nära tåget, och på det kan man ju läsa.

Så nu har jag klämt av ett bra benpass med knäböj, uppkliv på hög bänk, utfall med viktskiva på raka armar och upphopp med hantlar. Övningar som skulle få dom flesta att gråta. Nu ser jag fram emot ett eller två "riktiga" benpass per vecka :-)


En suddig mobilbild på lyckan


Hörs då!
Mange

2 kommentarer:

  1. Jag var tvungen att sluta med benpassen för att orka med intervallpassen. Jag borde kanske testa att köra igen för att pina mig lite. Knäböj och utfall ger ju så fin värk. :)
    /J

    SvaraRadera
  2. Dom hämmar varandra litegrann tyvärr. Testa köra uppkliv på en bänk/låda. Typ en decimeter ovanför knähöjd. Det kan vara lite vingligt men du blir tvungen att få trycket rakt ner i foten och stabilisera hela kroppen, framför allt i höften. Bromsa så långt som möjligt. Använd hantlar/vikter.
    Troligen den övning som är mest lik cykling. Lance kör den dessutom :-)

    SvaraRadera