lördag, maj 16, 2009

Vallentuna duathlon

Nu var det längesedan det skrevs något här. Det har hänt en del sen sist: Duathlondebut, Trosatrampen och Gran Fondo. I dag var det sista omgången i duathloncupen där båda Hellriders var med. Jag har gått med i Vallentuna CK och skaffat triathlonlicens, vilket innebär tävlingsklass från och med nu. Eventuellt blir det även cykellicens så småningom.
Eftersom det är ganska ointressant att skriva om gamla saker så blir det bara en rapport från dagens race: I strålande väder cyklade vi de 3 milen till tävlingsområdet i Brottby. Man kör 5-20-2,5 km löp-cykel-löp. Det är smärta i en timme, enligt mina mellantider hade jag snittpuls på 189 av 200 på andra halvan av första löpningen. All time high på över så lång tid, ca 9:30 minuter.
Jag är nöjd med resultatet http://www.svensktriathlon.org/t4i.aspx?p=107524
En femteplats, där de före mig kom 1-4 i totala cupen. Dessutom har de tempocyklar för 50 papp. Förhoppningsvis har jag också en snabb cykel till nästa år, då ska jag vara med och slåss om prispengarna i cupen :-)
För Mattias gick det inte lika fort men han är nog nöjd ändå, särskilt eftersom han vann ett par skor som lottades ut.
En skärmdump på pulsfilen
/ Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar