fredag, april 03, 2009

Våren är här!

Solen skiner och fåglarna kvittrar. Äntligen är våren här, årstiden då vägarna sopas och cyklisterna vaknar ur sina iden. Man mår helt klart lite bättre nu. 
Brunna Hellriders har fått en hygglig start på året med bla. en långrunda kring mälaren. I veckan klämde vi några mil i Roslagen, vi hann dock inte lika långt som planerat pga. mörker och kyla. För undertecknad satt även mälarrundans förslitningar kvar, i form av en tendinit  på insidan av låret nere vid knäet. Slarvade med rehaben men har tagit tag i det nu och ska ut och testa i morgon. Det blir en 5-milare upp till Sånka vid Skokloster, lite pyssel och fika där och sen samma sträcka hem igen - solo!
Mattias packar hojjen och drar till Mallis för en veckas bergscykling. Jag är inte ett dugg avundsjuk.
Nästa vecka, eller närmare bestämt måndag så ska säsongens första snabbpass ute på Färingsö köras. Något som Mattias dragit igång, som jag nu får vara vikarie-ledare för. Det handlar om 3x18 km lagtempo kan man säga, snittfart kring 40 km/h. Det är kul, nyttigt och för vissa kränkande. Det har helt enkelt varit så jobbigt emellanåt så att vissa upplevt sig kränkta :)
Annars är det även löpträning på schemat. Halvmara om en månad och helmara om två. Formen är inte så som jag önskat men skärper jag mig nu och undviker sjukdom och skada så ska det nog gå bra.
/Magnus

2 kommentarer:

  1. hello olle.
    Inte visste jag att du var såå såld på cykel. Jag tog vårens första tur förra veckan och nu vet jag varför man borde ha stänkskärmar och att det inte alls var lika tort i skogen som jag trodde, rätt lerig när jag kom fram. Lika ont det gjorde i låren, lika skönt var det att ligga i soffan efteråt...

    SvaraRadera
  2. Såld var ordet! Finns mycket skoj man kan göra när man cyklar. Träna, umgås, tävla, upptäcksfärd, transport etc ;-)
    Lite av grejen är när man är klar och får softa efteråt, man njuter lite mer av allt helt enkelt. Ungefär som en öl efter 33 mil :-)

    SvaraRadera