tisdag, juni 07, 2011

60 sköna mil från Täby

I lördags var det ännu en långcyklarrunds som stod på schemat. 38 stycken rullade iväg kl 6.00. Varmt och behagligt trots den tidiga timmen. Det behagliga gick mer och mer mot obehagligt ju högre solen stod. Från lunch och 4-5 timmar framåt var det tufft. Hade lite problem med kramp i backarna mellan Lindesberg och Grängesberg. Ungefär efter halva sträckan blev det lite molnigare vilket var mer än välkommet. I Grängesberg tog jag och 5*KBCK ett lite längre matstopp. Gött med lite pizza i magen. Lite pö om pö kom krafterna tillbaka och en bit efter Fagersta var jag hyfsat med i matchen igen. Kvällen gick mot natt och tempen sjönk till runt 10 som kallast. Perfekt cykeltemperatur om jag får välja. Efter dryga 23 timmar var vi tillbaks i Täby för slutstämpling på Shell.

Känslan från den här rundan var sämre än 60-milaren från Västerås för tre veckor sedan. Har svårt att prestera bra när det är varmt. Fick även lite mer skavsår nu. Smörjde mig flera gånger, men antar att salt svett gör sitt för att jävlas.

Tack KBCK (2*Mollo, Victor, Ari och Toni) för draghjälp, sällskap och dåliga skämt.

/Mattias

2 kommentarer:

  1. Tack själv. Värmen sliter rätt hårt. Jag var ovanligt sömnig och trött på natten. Fick också en del skavsår. Men när vi väl var i mål så kändes det bra igen.
    /J

    SvaraRadera
  2. Tack själv Mattias! Dåliga skämt tycker jag är det bäste med dessa rundor :-)

    /Toni

    SvaraRadera