söndag, juni 26, 2011

Nattrunda med Happymtb

Ännu ett flickvarv avklarat. 10(?) glada cyklister möttes upp vid Hornstull kl 21 i går kväll. Många nya ansikten som körde flickvarvet natt för första gången, riktigt kul. Skönt att vägarna var torra och fina. Fanns ju en liten riska att de inte skulle vara det. Redan efter några mil hojtadet tysken, Tille, älg! Först trodde jag han skojade. Men efter lite sökande fick jag syn på den 50 m fram i vägkanten. Lagom till Tille fick fram kameran bestämde den sig för att skutta över vägen och försvinna in i skogen. Kort stopp i S-tälje och sedan vidare. Den här gången körde vi över Stallarholmen vilket gör att det blev en knapp mil längre. Någon mil innan Strängnäs mötte mytomspunnen upp och rullade med några mil. Han erbjöd också vattenpåfyllning hemma hos sig för de som behövde. Någon mil efter Strängnäs såg vi dagens andra älg. I Enköping blev det ett lite längre stopp på Statoil. En och annan började se lite krokig ut, men humöret var fortfarande på topp. Vi rullade vidare med något sänkt fart. Dertb örjade ljusna ordentligt. Efter någon timme var vi framme i Bålsta och ett snabbstopp vid Shellmacken och en pratstund med polisen. Sedan var det "bara" 5 mil kvar in till stan. De flöt väl på relativt smärtfritt. Det hela avslutades med kramkalas på toppen av Tranebergsbron. Härligt utsikt därifrån. Vilken fin stad vi har.
Tack för en trevlig natt!

/Mattias

2 kommentarer:

  1. Tack för en bra runda och fint dragarbete.
    Tycker det var liteslarvigt att du inte drog hela vägen utan bara 80-90 procent.
    Jag ägnade mig åt lite "backträning" på slutet och i kombination med minskat matintag under sista delen lyckades jag faktiskt köra slut på benen rätt bra.

    SvaraRadera
  2. Jag bockar och bugar för allt hjulsugande jag ägnade mig åt tack vare att det fanns några som hellre låg där framme och njöt av vinden.

    SvaraRadera