onsdag, februari 09, 2011

Trofeo Inca

Igår var det tredje tävlingen. Till en början 10 platta mil och avslutning med Sollerpasset och Piggen för att sedan gå i mål nere i Inca. Var ute rätt tidigt idag. Redan 9.30 cyklade jag hemifrån mot första anhalten som var starten i Inca. Var en skön och avslappnad stämning uppe vid startplatsen. Där kunde man knata omkring bland teambussar och cyklister och titta utan att det var massa avspärrningar eller sura miner. Efter en halvtimme startade cyklisterna. Själv så cyklade jag mot Piggen. Fick följe av ett gäng andra cyklister en bit. Skönt att bara glida med i en klunga efter all solocykling. Jag cyklade högst upp på Piggen och ställde mig strax innan tunneln. Efter ett tag kom de första cyklisterna flygande. Ingen söndagscykling där inte. Tre cyklister gjorde upp om bergspriset. Några sekunder efter var en grupp på 15-20 man. Dock ingen Andy Schleck med långt upp. Han kom ett bra tag senare. Å andra sidan är det inte nu han ska vara bra utan till Touren. När alla cyklister passerat var det bara att "rulla" hemåt. 15 glada mil idag bara för att kolla på lite män i tajta kläder. Inte illa pinkat.













/Mattias

3 kommentarer:

  1. Fy fan vad läckert. Mallis, proffs och piggen. Vet du hur snabbt de körde piggen? Skulle vara lite kul att jämföra mot sina egna sorgliga tider.
    /J

    SvaraRadera
  2. Har ingen aning om hur fort det gick uppför. Kan bara gissa. Det gör du lika bra som jag.

    /Mattias

    SvaraRadera
  3. Brorsan. Kan du fixa en sån där Cervelo till mig när jag kommer ner? ;-)
    En Trek går iofs lika bra... Fan jag skulle vara på plats nu istället.

    Magnus

    SvaraRadera