lördag, februari 26, 2011

Cap Formentor

Igår var jag ut till Cap Formentor. Ganska mycket plattåkning förutom de två sista milen ut då det går upp och ner en del. Varmt och soligt nästan hela dan.

På hemvägen när det var runt 3 mil kvar blev jag omkörd av 5 tyskar. Eftersom det var lite jobbig vind och jag var rätt seg så la jag mig bakom och åkte lite snålskjut. När vi var vid Algaida svängde tyskarna och jag fortsatte själv på vägen som går parallellt med motorvägen ner mot flygplatsen. Efter några kilometer fick jag syn på tyskarna igen. Då låg de på ett led i motorvägens vägren och kör. Lite småkomiskt faktiskt. Jag hann också med att se, att de insett att deras val inte var det bästa då de valde att svänga av vid nästa avfart.

                                                På väg ut mot fyren
                                          Vid fyren
                                          Vid fyren
                                          Också vid fyren
                                          Fyren
                                          Avstickaren efter första stigningen från Port Pollenca

                                          Paus i solen (Port Pollenca)
 /Mattias

6 kommentarer:

  1. Ah! Där föll poletten ner. Jag har sett några bilder från Mallis tidigare som jag aldrig sett. Nu vet jag var dom var tagna. Mulligt ! :)

    SvaraRadera
  2. Det är rätt fint att ta sig dit ut och säkert bättre så här års än på sommaren när det är mycket bilar.
    Synd att skicket på vägarna är rätt dåliga därute, eller var i somras åtminstone.
    /N

    SvaraRadera
  3. Alltså vad skrev jag ? Jag menar att jag har sett bilder från samma ställe utan att förstå var dom var tagna. Så.

    -Skogling

    SvaraRadera
  4. Så avundsjuk att jag inte kommer på något bra att skriva.

    SvaraRadera
  5. Skärp dig Tille.
    Vi cyklar ut dit i början av maj :-)

    SvaraRadera