måndag, februari 14, 2011

Klubbträning i Felanitx

Igår var jag inbjuden av Peter (Sodraskogen på Happymtb) att vara med på klubbträning i Felanitx, som ligger på östra sidan av ön. Peter som också har en långvistelse här brukar vara med på klubbträningarna på helgerna.

Det enda kruxet var att det var samling kl 9.00 och jag hade drygt 4 mil dit. Jag rullade hemifrån 07.20. Då var det fortfarande lite mörkt och tempen låg på +5. Lite småkyligt om händer och fötter. Strax innan 9 var jag i alla fall framme och det var ett rätt stort gäng på cirka 30 stycken som rullade iväg mot Batalla. Det var både glada motionärer och en och annan elitcyklist. Tempot var lugnt och sansat och man kunde och det var inga problem att småsnacka lite med sin parkamrat. De sista kilometrarna upp till Battala var det klättring. Där tog var och en sitt eget tempo för att återsamlas på fiket. Jag bestämde mig för att köra i samma tempo som de snabbaste bara för att se hur länge det dröjde innan man var rökt. Ungefär tre minuter höll det. Sedan drog jag ner på tempot lite, men fortsatte köra hårt. De spanska bergsgetterna hade troligen en bra bit kvar till max. Väl uppe på fiket satt det fint med en kall cola i solen. Efter en stund rullade vi ner för backen och videre tillbaks mot Felanitx. På tillbaka vägen blåste det lite mer och vinden kom från sidan. Till en början gick det ganska lugnt, men de sista milen kördes det på lite hårdare. Ganska jobbigt emellanåt med tanke på sidvinden. Väl framme i Felanitx så var det bara 4 mil seg motvind hem för mig. Hur som helst så var det skoj att få köra lite klunga. Milen tickar på lite fortare och lättare.
                                     
                                          Peter och spansk bergsget in action
                                     


/Mattias

3 kommentarer:

  1. äckligt. Här är det bara -14 idag och lite lätt snöfall

    SvaraRadera
  2. Tack för i söndags!
    Hittade du http://www.ciclosblando.com/ ?

    Under "rutas" hittar du deras planerade turer för lördagarna.

    Adress
    Bar Central, del Coll den Rabassa,
    C/. Cardenal Rosell, 82.

    Vill du fostra dig själv med tidiga morgnar och 20 milsrundor så är det bara att dyka upp i Felanitx.
    Jag kommer dock inte att köra dom helger jag tävlar. Som nu till helgen t.ex.

    Ha det bra
    Peter.

    SvaraRadera
  3. Tack själv Peter, och tack för länken. Kikade in på sidan. Verkar vara lite Happykänsla över det hela.

    /Mattias

    SvaraRadera