måndag, juli 20, 2009

I feel the need.... - The need for speed!

Idag fick jag ett mess från Mattias. En kille jag lärt känna från Happymtb. Han gillar att cykla hårt och snabbt. Dessutom cyklar han långt också, han hade i alla fall 17 mil i benen från igår. Egentligen skulle jag simma efter jobbet, men eftersom vädret var kalas så ryckte det i spirorna.
17:32, lite småstressad efter jobbet med käk och färdkost samt ombyte så rullade jag ner till stationen sen som vanligt. Mattias stog och väntade. Även han har ny cykel, plus en del nya prylar, bla ett par grymt snygga vita dojjer som han dealade till sig i samband med cykelköpet. Efter lite beröm om respektive cyklar rullade vi iväg mot Roslagen (vad annars).
När vi lämnat Sollentuna och nått upp till "kringelikroken" eller vägen förbi Skålhamra så sattes farten igång rejält. Vi mosade på så att syran sprutade ur öronen, kränkningsfart kan man kalla det. Stora vägen ner mot Vallentuna kom som en befrielse. Vi rullade sedan genom V-tuna och ut på dom riktigt fina vägarna i Roslagen, det är så vackert så det gör ont, som Roberto Vacchi hade utryckt det! Biltomt, slingriga vägar, sol, värme och full fart.
Det blev för min del 11 mil och för Mattias kring 12 tror jag. Fast med tanke på fartleken vi körde så känns det som 20 mil i benen.
Nedan ett par bilder, Mattias nya plastjonne, illustrationen visar hur man suger i sig en gel. På mig blev det en lite mer actionfylld bild. Fotograftävlingen vann jag iaf inte.
/ Magnus

1 kommentar:

  1. oj oj oj... om du tycker vyn av roslagen är pinande vacker skulle du se göta älv spegelblank en sommarkväll. det är sluta-existera-värde på det! ;-)

    SvaraRadera