söndag, juli 05, 2009

Äntligen en tempohoj

The heat is on-veckan är över verkar det som. Jag hade semester men fick inte mycket avkoppling i solen. Måndag-lördag ägnades åt att måla föräldrarnas hus, samt snickra litegrann. Det känns som en väldigt väl spenderad tid ändå. Jag har ju umgåtts med familjen och ätit mammas goda mat hela veckan. Träningen har ,under förutsättningarna med jobbande 10-12 h/dag, skötts hyggligt. En hel del simning i öppet vatten med våtdräkt och lite löpning har det blivit.
Under veckans gång kollade jag även runt lite på tempocyklar eftersom jag bestämt mig att jag "måste" ha en sån. Ärligt så orkade jag inte vänta. Så sedan i fredags är jag innehavare av en Orbea Ora. Det är ingen värstingmodell, men gjord av kolfiber och med Shimano 105 komponenter, samt Mavic cosmic elite hjul. Hjulen har en 3 cm aerokant, dock alu all the way. Men jag är grymt nöjd och hjul blir det till nästa säsong.
Idag körde jag och Matte simning med direkt påföljande cykling. Jag simmade 2000 meter non-stop, vilket fungerade superbra. Just nu är jag inte alls orolig för simningen på Järnmannen. Sen knallade vi hem och drog ut på cyklarna för 10 mil i Roslagen, nice som vanligt. Det blev lite fartlek och den nya hojjen kändes fantastisk när man låg mellan 35 och 45 km/h. Matte passade på att testa sina nya Cosmic carbone hjul.
I morgon ska jag jobba - blääää!
Nedan lite bilder. / Magnus

6 kommentarer:

  1. Var det dig jag cyklade tillsammans med delar av Ulvsundav i fredags?
    Jag på en svarta Canyon

    SvaraRadera
  2. Håkan: Det var inte jag.

    SvaraRadera
  3. Ser snabbt ut. Blir det den på kränkarturerna framöver?
    /J

    SvaraRadera
  4. Johan, om du ska vara med så blir jag nog tvungen.

    SvaraRadera
  5. Oj! Den där tempohojen såg både snabb och snygg ut. Lycka till med järnmannen. Och Mattias hjul kommer låta mysigt när han dundrar fram med dom.
    Har själv spanat in såna hjul. Många är rätt nöjda med dom.
    /N

    SvaraRadera