söndag, mars 20, 2011

Sista rycket

Denna vecka har varit lite annorlunda. Har varit sjuk för första gången här på Mallis. Kände mig lite smårisig redan i måndags kväll. Vaknade på natten med feber och frös så jag skakade (tydligen 6,5 på richterskalan). Väckte brorsan som fick fylla en dunk med varmvatten, den fick bli min sängpartner en stund. Slutade frysa och kunde somna om efter ett tag. Febern, dock successivt avtagande, har hållt i sig nästan hela veckan. Nu känner jag mig dock frisk, utvilad och cykelsugen igen.

Nu är det dags för sista rycket här innan jag åker hem den 1 april. 11 dagar kvar. Skulle tro att jag cyklar 7 eller 8 av dem. Har en lite speciell runda som jag skulle vilja köra och det är hela kuststräckan från Pollenca-Andratx. Den biten är upp och ner hela tiden och Piggen är med. Bara kuststräckan är dryga 11 mil. Om man gör det till en runda så det ungefär 21 mil. En heldag på cykeln helt enkelt. Hör av dig om du vill med.

/Mattias

1 kommentar:

  1. Det där blir en runda att minnas över året. Har ni skapligt väder och ingen stress, så är det cykelnjutning de luxe.
    Lite lätt avundsjuk har jag blivit när följt din vinter på mallis via bloggen. Men det är ju helt rätt gjort att ta en sån vinter när möjligheterna finns även om din äldsta brorsa verkar vilja att du skaffar ett "riktigt" jobb ;-)
    Synd att du inte åker hem senare. Vi är några som kommer ner i slutet av april.
    /Nypan
    Ha ett par bra sista dagar på mallis.

    SvaraRadera