söndag, mars 27, 2011

Randonné light

I går blev det en långrunda upp mot de nordöstra delarna av ön för att prova lite vägar jag aldrig kört förut. 8.30 var det frukostbuffé. Strax innan 9 satt jag på hojen. dryga 15 grader och bitvis solsken. Vinden var svag, precis så som jag vill ha det.

Vägen som går rakt norrut från Arta var fin. En liten stigning upp till dryga 250 m. Sedan ganska brant nerför till havet. Sista biten mot havet var grusväg så den skippade jag. Ser ut som det ska ligga en ganska fin badvik där nere enligt satellitbilderna på googlemaps. Dagens största besvikelse var bitar av vägen söder om Arta (lila i kartan). Massar av hål, ojämn och jävlig. Omgivningen var dock helt ok. Även här var man uppe på runt 250 m innan det gick lätt utför mot Manacor där jag handlade cola och vatten. Vägen efter Manacor var härlig. Nästan helt platt och få bilar. Med lite cola i systemet hade jag ett fint flyt där. Efter 24 mil i sadeln var jag hemma igen. Åt faktiskt inte så mycket alls under rundan. Blev 2 energikakor, 1 liter sportdryck, l liter cola och 2,5 liter vatten. Så man kan väl anta att det gick några hekton från fettdepåerna.

En halvmil norr om Petra

 Norr om Arta
 Dagens sämsta väg
/Mattias

1 kommentar:

  1. bra där bengan!
    Se till att få lite fartpass i benen nu så kan vi köra intervaller när du kommer hem.

    SvaraRadera