måndag, mars 28, 2011

Hela jävla kusten

I dag blev min "drömrunda" som jag skrev om förra veckan verklighet. Transportsträcka upp till Pollenca sedan började allvaret. Upp och ner upp och  ner upp och ner. Ja ni fattar va. Efter några timmar var jag i Andratx. Då passade jag på att ta stigningen till Es Capdella. Efter det körde jag genom Calvia och tog militärstigningen när jag hade farten uppe. Sedan blev det lugnt rull genom Palma och vidare hem. Knappa 22 mil och 3300 höjdmeter. Det satt fint i benen kan jag lova. I morgon blir det vilodag för att bättra på solbrännan på övriga kroppen.

Tror jag har hittat Mallorcas tuffaste stigning. I går var jag ut på vägletarexpedition. Skulle se om vägen söderifrån till Es Verger var körbar med racer. Det var den. Där stigningen började på allvar var det 3 km med en snittlutning på 11,8%. Ingenting för lönnfeta tyskar. Den sista biten upp och även lite av nerförskörningen hade lite risig asfalt.

/Mattias

1 kommentar:

  1. Stigningen från Pollenca var inte riktigt behaglig under högsommaren mitt på dagen :-)
    Annars låter det som om du fått till en fin runda. Ska försöka ta den i början av maj.
    /N

    SvaraRadera