onsdag, januari 12, 2011

Hola!

För tillfället befinner jag mig en bra bit ifrån kalla och mörka Sverige. Närmare bestämt på Mallorca, där jag har varit sedan början på januari och kommer att vara fram till 1 april.

Hittils har det blivit knappt 50 mils cykling fördelat över 5 dagar. Målsättningen så här i början är framförallt att successivt vänja kroppen vid att sitta på cykeln igen. De värsta stigningarna får vänta ett tag till. Men jag har i alla fall hunnit med Sollerstigningen och kustvägen mellan Soller och Valdemossa. Det har också blivit lite "tråkigare" cykling i form platturer norr och österut sett från Playa de Palma där hotellet ligger. Bjuder på lite bilder för er som halkar runt i snömodden. 

                                         Sollerstigningen
                                         Strax utanför Deia
                                        Deia
                                         Paus i solen längs kustvägen (Deia)

Nu har miljakten satt igång på allvar. Nu slipper ni förhoppsningsvis se fler nollor i protokollet.

/Mattias

5 kommentarer:

  1. Men jösses. Varför skulle jag läsa det här?
    Siktar du på att kränka allt och alla på PBP sen?
    /J

    SvaraRadera
  2. Men vafan Mattias!
    Kan du inte hålla dig hemma i snön som alla andra svenskar? ( kallas avundsjuka )
    Vart bor du och hur kommer det sig att du är där så länge? Semester, mellan jobb?

    /N

    SvaraRadera
  3. Fan vad jag ångrar mig för det här klicket.
    Skitblogg.

    SvaraRadera
  4. Gött brorsan. Nu får du göra lite sköna reportage från ställen man inte varit på. Du kanske ska tejpa fast kameran på hojen å visa hur man ska köra utför.. Sen vill jag se lite strukturerad träning :-)

    SvaraRadera
  5. Mollo: Siktar bara på att kränka så många kbck:are som möjligt. Men det kan bli svårt när eran bästa vän den här vintern verkar vara monarken.

    Nypan: Jag bor på Hotel Roc Leo i Can Pastilla till feb sen byter jag. Förra vintern kom jag fram till att snö, kyla och mörker suger rätt hårt om man gillar att cykla. De senaste åren har jag kombinerat pokerspelande, med viss framgång, på nätet med jobb och studier. Pokern fick följa med hit för att dryga ut kassan lite. Så någon typ av "jobb"resa kan man väl säga att det är. Nu när det är PBP år så tänkte jag att den är satsningen var värd att göra.

    Mange: Funderar på att göra ett reportage om alla hundar som hatar än när man cyklar förbi på småvägarna.

    /Mattias

    SvaraRadera