fredag, juli 30, 2010

Intervaller i Väsjöbacken

Det har inte blivit så mycket cykling sedan 100-milaren för två veckor sedan. Hälsenan som jag hade problem med har behövt en del vila. Förra helgen provade jag att köra en kort (5 mil) runda racer, kände av hälsenan lite grann mot slutet. I onsdags körde jag ett kort (45 min) pass mtb utan att känna av något. I dag blev det 4 hårda intervaller uppför baksidan av Väsjöbacken. Det går en liten grusväg upp till toppen. Det tog någonstans mellan 3,5-4 minuter per intervall. Under andra halvan av alla intervaller låg jag på 95% av maxpuls. Ett bra konditionspass med andra ord. Nu ska jag öka på träningsmängden så jag kommer väl förberedd för 60-milaren från Täby 28 augusti. Funderar på att köra en nattrunda runt halva mälaren (cirka 20 mil), även kallad flickvarvet, helgen innan för att få ett bra test av hälsenan. Ska du med?

/Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar