söndag, oktober 25, 2009

Lite planering

Bloggfrekvensen är fruktansvärt usel just nu. Det måste bli skärpning!
Det som har hänt senaste tiden är att magen hänger över byxkanten när jag sitter ner...
80 kg visar vågen. Jag har dessutom reviderat min tävlingsvikt, 73 kg och 7-8% fett är det som gäller. Alltså blir det större diff än tidigare tänkt. Jag kanske går upp lite till oxå.

Jag har nu tränat lugnt i 6 veckor. I december börjar mitt planerade schema, det kommer bli tufft. Jag har även bokat Mallis 25/12 - 5/1 med Matte och Fredrik, sen ska en tri-polare till Fredrik dyka upp också. Bara kul att vara några stycken så blir det spontanrace :-)
I december ska jag träna så här: 12 pass / vecka i 3 veckor.

M Simning morgon + löpintervall 4x4 min
T Styrka överkropp + innebandy (cykelintervall)
O Simning morgon + benstyrka
T Simning morgon + cykelintervall
F Löpning jobb t/r
L Löpintervall, spurter och funktionell styrka (cykel ute om bra väder)
S Distanslöpning / vila (cykel ute om bra väder)


Full fokus på träning alltså. I november måste jag förbereda mig för detta, så jag ökar på träningen till typ ett pass om dagen. Börjar kuta ute igen och cyklar på trainern. Simningen går lika bra som för blågult i fotboll, dvs inte alls, jag tycker inte att det är kul helt enkelt (borde kanske hitta någon att plaska med). 


I januari planerar jag att köra två enskilda veckor där jag springer till och från jobbet varje dag. Alltså 32 km per dag = 16 mil om jag vilar på helgen. Jag kommer ha stort fokus på löpningen nästa säsong eftersom det är där allt avgörs i IM. 


Stay tuned!


Magnus

1 kommentar:

  1. Oj det satsas hårt inför nästa år alltså. Ska bli kul att följa.
    Kör så det ryker!
    /J

    SvaraRadera